24 Mayıs 2010 Pazartesi

KALIPCILARIN HACI OSMAN IŞIK
Hacı Osman amca her gün iş yerine sabah namazından sonra gelir dükkânını açar, Erken kalkanın nasibi gür olur derdi. Sabah kahvaltısını arkadaşları ile beraber hep birlikte dükkân da yaparlardı. Kahvaltıda tereyağı, kaşarpeyniri, zeytin, süt, pide, bal, reçel, vs. her şey bulunurdu. Sabah kahvaltısına çok zaman Kaymakam, hâkim, hekimler gibi mülki amirlerden de katılan olurdu. Çok titiz bir doktor da bunlara katılır. Kahvaltıyı yapan
doktor elini yıkar, etrafa bakar peşkir sorar. Kahvaltıya katılanlar / dükkânda bulunanlar bak çeşmenin üstünde deyince doktor buna mı sileyim diye sorar. Peşkir baya çok kirlenmiştir. Doktor biraz duraksar. Orada bulunanlardan birisi doktor bey hiç terettüp etme sil. Buranın
Racon’u bu hasta falan olmazsın derler. Doktor istemeye, istemeye elini siler. Orada bulunan müdavimlerden Rahmetli Hacı Hakkı Seyman Doktor Bey benim iki anam var. Birisi doğuran anam. İkincisi doyuran anam. Doyuran anam Hacı Osman'dır. der
***
O tarihlerde özel kaplara yoğurt çalanlar veya kaymak, süt, peynirlerini satacak olanlar satacakları ürünlerini kasaplar içindeki dükkânların önünde sergilerlerdi.
O gün ürününü satamayanlar veya mallarını direk olarak kalıpçıların bakkal dükkânına getirirlerdi. Satıversinler diye. Birçok memur alışverişini de kalıpçılardan yapardı.
Bir gün devamlı müşterisi olan bir bayan gelir. Hacı bey yoğurt alacaktım. Der Hacı Osman amca ;
“-Bak kızım vitrinde deyince bayan sorar. Temiz değil mi?
Tabii der ve yoğurttu verir. Bayan peynir de alacaktır onu da sorar.
Hacı Amca yağlı peynir olsun deyince Hacı Osman amca
“-Kızım yağı yanında” der.
Bayan anlamaz ve yoğurt ile peyniri alır gider. Fakat peynir iki gün sonra sert-
leşir ve yağsız olduğu belli olur.
Bayan müşteri ikinci gelişinde Hacı Bey peynir
yağsızmış. Ben yağlı olsun demiştim. Bana yağsız peyniri niye verirsin.
Deyince;
“-Kızım ben sana yağı dibinde demedim mi?
Bayan sorar nasıl yani. Bak süt, peynir, yoğurt, yağ, kaymak hepsi sütten hepsi yan yana hepsi
Ayrı, ayrı. Ben yağsız kastetmiştim.
Sen farkına varamadın herhalde der:
Hacı Bey onu ne yapayım. Getir değiştirelim der ve değiştirilir.
***
Hacı Osman'a babası Ali Amca evden ayrı çıkmasını söyler. Olay 3/5 ay devam eder. Babası ayrı çıkmasını ister oğlu Hacı Osman da diretir. Çıkmam diye. Bir gün her ikisi de beraberken Hacı Osman babasına
-Baba, baba ben bu evin has çocuğuyum. Sen ayrı çık ta ben bu evde kasıla kasıla bi uzanan der.
Hacı Osman IŞIK 1966 yılında Rahmetli Yavrucu Hasan Amca, Rahmetli Mollaların Hacı Hakkı, Hacı Cavit, Rahmetli Şekerci Yunus, Yaşar Saylık, Rahmetli Ellezlerin Kamil Ve diğerleri ile belediye encümenliği yaparlar. Ve bu görevleri sırasında Belediye Başkanının
maaşını düşürürler. O zaman bütün ısrarlara rağmen alınan kararı uygulattırırlar.
Kalıpçıların Hacı Osman amca beyaz sakallı sevimli şişman uzun çarşının ve ilçemizin sevilen simalarından birisiydi. Uzun süre üç kardeş küçük dükkânı birlikte çalıştırmayı sürdürebilme başarısını gösterebilmişlerdir. İşyerini erken açma geleneğini oğlu hala devam ettirmektedir.
Osman IŞIK zamanında uzun çarşının elemanlarındandı. Nur içinde yatsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder