15 Aralık 2010 Çarşamba

IŞIKLI DEDE

Menteş erenleri

Işıklı Dede

Osmanlının Medine müdafaasında Menteşli bir asker Arabistan çöllerinde zor durumda kalır. Yanına bir şahıs gelir.
—Selamünaleyküm komşu der
Asker
—Aleykümselâm der bakar ki bir Arap
Arkadaş aleykümselâm da seninle nasıl komşu oluyoruz. Komşu evin etrafında olanlarla komşu olunur. Hem Sen esmer ben uzaklardanım sen Arap ben Anadolu’danım. Zaten şurada can pazarı yaşıyorum. Sıkıştım kaldım.
Bir yanımda Arap askerleri diğer tarafımda İngilizlerinin ateşi altındayım der.
Arap şahıs.
Evvela ben sana yardıma geldim bilesin. Durumunu görüyorum, yardımcı olacağımdan emin ol. Buradan memleketine sağ döneceksin. Ama sen nerelisin, senden duymak istiyorum der.
Anadolu’dan Afyon’dan Sandıklı kazası Menteş köyündenim deyince
Arap şahıs
Sizin köyün akdağ yamacında bir ışık yanar biliyor musun? Hiç gördün mü?
Asker evet der.
Arap şahıs
—Peki, o ışığı kim yakıyor hiç merak ettin mi?
Asker der ki
—Merak etmedim de hayvan otlatan çobanlar falan üşüyünce yakıyorlardır der.
Arap şahıs
Hayır. O ışığı ben yakıyorum. Buradan sağ salim köyüne dönünce oradaki benim kabrimi yapıverirsin değil mi? Deyince. Menteş’li asker bir an irkilir/titrer ve adama şöyle uzunca bakar. Bu arada sağ salim eve varırsam der ve.
Adam gözlerinin önünde kaybolur gider.
Menteşli asker Medine müdafaasından sağ salim köyüne gelir. Baya bir uzun yaşar ama Arap yarımadasında ki savaşta karşılaştığı adamı unutur. Hastalanıp yatağa düşünce;
Savaşta karşılaştığı adam rüyasına girer.
---Komşu hani benim kabrimi yapacaktın. Der
Asker orada senin kabrini nasıl bulacağım diye sorar.
Adam
Sen oraya git kabrim belli olacaktır der.
Menteşli asker sabah uyanınca hemen çocuklarını torunlarını toplar ve olayı anlatır.
Çocukları dağın yamacına varırlar ki baksalar ne olsun
Yeni bir mezar var. Hemen orasının kesme taşlarla yükseltirler. Daha sonraları çeşme ve tuvalet yaparak mesirelik alan haline getirirler. Ve her sene orada adak adarlar. Bu aile şimdi Hatıllar sülalesi olarak anılmaktadır. Bu olay Menteş’te herkes tarafından bilinmektedir/anlatılmaktadır. Bu olayda Menteş’te anonim olmuştur.
19 Haziran 2010 Menteş gezisinde notlar.
Kaynak: Hasan UÇAK Belediye Başkanı Menteş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder