17 Ekim 2011 Pazartesi

HAKKINI HELAL ET BABAANNE

Bir gün yeğenim Ali, Abiyimin oğlu Babannesine gelir. Yeğenim Ali İzmir de oturur. Babaannesine uğrar babaanne nasılsın nediyon der. Babaannesinin yanında bir iki gün kalır. İzmir’den arık etna bişilerde hediye olarak getirir. Tabii gün gelir İzmir’e dönecek .
Babaanne varma bir hizmetin göreyim. Ben gideceğim izinim bitti. Gelcek gidecek yapılacak bir işin varsa söyle Babaanne yapayım der.
Anam ‘’Oğlum sağ ol bidanem. Allah ne muradın varsa versin sana. Torunumun hası, Alim, yavrum diye Ana’mda karşılık verir. Yeğenim Ali Ayrılırken ‘’Babaanne Allaha emanet ol der. Ve elini öper. ‘Allaha ısmarladık der ayrılır. Yeğenim bana da uğradı Emmi Babaanneme iyi bakın deyince bende bi uğrayayım dedim.
O gün bende eve giderken anama uğradım. Anama vardım. Ana nediyon ne bişirdin. Falan dedim. Hal hatır sordum ayrılıyordum ki Anam Oğlum Mustafa bak bi dedi. Döndüm
Buyur güzel anam dedim. Anam
’’ Ali bu gün İzmir’e döndü. Giderken ‘’Hakkını helal et. Babaanne Allaha emanet ol. Allaha ısmarladık’’ dedi.
Bende ‘’Eee ana ne var bunda tabii deyecek, demesin mi adettir len Ana dedim. Anam
‘’Oğlum Ali hasta falan mı? Aliye bişi mi olacak? Niye bana Allaha ısmarladık dedi. Hakkını helal et dedi.. ‘’Demesin mi?
Dedim ki
‘’Ya Ana, Ali dediğin 29/30 yaşında. Sen 29 lusun. 82 yaşındasın. Torunun Ayrılırken Allaha ısmarladık. Hakkını helal et. der tabii ne var bunda.. dedim.
Ay oğluuum ne bileyim aklıma hasta mı ölecekte onun için mi helalleşti diye geldi. Dedi.
Ana sen onu ölecek diyonda sen 82 yaşındasın. Sen daha yakınsın Allah bilir ya. Dedim.
Anam kızdı. Sen benim ölmemi mi isteyon. Defol canından yanmayasıya diye kovdu. Kovulduk senin anlayacağın Ali. Kovulduk.
Mustafa abi bunları anlatınca benim gülmem geldi. Ben gülerken Mustafa Abi ne gülü yon Ali gülünecek ne var. yaz bunları yaz yaz. İhtiyarların aklına ölüm gelmiyor da torunu 30 yaşındakinin ölümünü düşünüyo yaa.
Genç ihtiyar fark etmeyo. Ölüm kimsenin aklına gelmiyo gayim….
Dedim ki: Mustafa Abi şimdi insanlar ve olaylar böyle işine geliyorsa dedim.
(Nisan 2011- Mustafa Abi isim yazmanda bahis yok dese de yazmadık merak edene de isim veririz.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder